A downloadable game for Windows

Download NowName your own price

DEATH OF A PET

A short and disturbing little horror game about the tragedy of losing a pet. What would you do to the person who killed your pet?

I don't need to say much more than I already have. Enjoy the game.

Recommended Specs: 2Gb RAM, Intel Core i3, 100Mb Storage

Download

Download NowName your own price

Click download now to get access to the following files:

Death of a Pet 1.4.0.zip 66 MB

Comments

Log in with itch.io to leave a comment.

Viewing most recent comments 1 to 40 of 53Next pageLast page

The ending of this game left me speechless... literally! You put this game together well, Andries, and what an awesome comeback game! Sorry for mispronouncing your name. I feel like this game has a profound and deeper message. I left a link to this game in a Discord server for creators that I'm in!

why ya make this

i had some inspiration man

馃え

i did not get the game why because my dad is in work so my dad did not buy it for me

But the game is free '-'

only for december

This game is very good, i recommend it.

I dont get the ending

This game was disturbing and sad. So then I proceed to make a video. Your welcome.

Hello guys, here the speedrunning game page : 

https://www.speedrun.com/death_of_a_pet

(1 edit)

Bro fr wears khaki pants while going for a jog. I know bruu gotta be sweaty. 馃様馃様馃槳

Nice game Bruu! 馃拑馃拑馃拑

Yes he really must be sweaty then lol

This was so good, I didn't expect the twist until halfway through! Loved the tug on the heart, and the sadness that quickly turns to rage! Such a good game!

Hey! Im glad you enjoyed it!

Of course! Good job on creating such a fun and twisty game!

Thanks a lot!

Deleted 14 days ago

what do you mean?

Deleted 14 days ago
(-6)

Wow, that was actually boring.

And what's the deal with water anyway?

(+2)

Nope, I just dont think this was your kind of game. Thanks for playing though!

I think this was the saddest horror game I've ever played. Being an animal lover it really hit me hard. Great work! Keep it up! 

Im glad you enjoyed it!

Holy crap my dude. You made me cry like a baby! xD  Great job! I rarely ever get "real feels" from a game, and you did it! I hope to play more of your work in the future.  

Haha thanks!

(1 edit)

https://youtu.be/gjfLd3dxGZw 

I really enjoyed this game, even if the theme was a sad one. I have to say the shadows were a nice touch, found myself watching them and not the dog. 2nd game in the video. 

Haha thanks for playing! I agree, the shadows are quite nice when the sun is setting.

Playing 10 Horror Games on itch.io 

https://youtu.be/VwirUy9JXVs

Playing 10 Horror Games on itch.io 

nice video I only watched the death of a pet

THANKS MAN

np

Hey, thanks for playing!

HEY NO PROBLEM ANYTIME BRO :)

This game was a little slow at the begining, but man am I happy that I stayed with it, cause this game was such a blast too play. 

I'm glad you enjoyed it!

[Gameplay en espa帽ol]

With this game I have had to make one of the most difficult decisions of my life! The game has had a good story, good job!

(+1)

Thanks!

I, and my viewers it seems, really wished there was a way to stop it, but the game does pull on your heartstrings well. My own pupper got a lot of pettings and hugs after recording.

Hey! I really enjoyed watching your video, thanks for playing!

dude. i held my puppy for damn near 7 hours after playing this

Good game. Actually made me feel for the dog. Somehow, I guessed the end, but it didn't click for me until I started editing.

Haha, Im glad it clicked though!

Woah! I didn't expect that ending, 10/10 Andries!

Haha thanks!

(1 edit)

Amazing game with an amazing story but too much walking for my liking keep making games Andries. For being your first game after losing everything this was amazing. 9/10

(+1)

Thanks! I appreciate this!

hi, big thx for the nice game. greetings from rosti 馃榾

Hey! Thanks for playing!

this is so sad but i loved it

Im glad you loved it!

I really do, hey would you like to play my game that I published

if you want to - https://kingiwakes.itch.io/scratch-pizzeria 

I'm not crying you are..

No Im not! You are!

ABSOLUTELY AMAZING GAME I DID A VIDEO ON IT IT SHOULD BE OUT SOON

I cant wait!

Nice game. The walking was a bit much, but I did feel bad near the end there.

Thanks a lot for playing!

Could have done without all the walk around the block sections but otherwise this was a pretty good little game! Game starts at 43:49

It would not have been the same without the walks haha... Thanks for playing!

It was very difficult trying to edit this video because of how emotional I was trying to!

You did really well in this game, and I hope I have a dog on my own someday in the future.


WARNING: There is a chance this video will make you love your dog and make sure it is safe within your hands!

(+1)

Haha thanks a lot!!

(+1)

the theme is heavy makes me ill remember my old animal family members but the game handles it well even though i'm not much for analyzing the games this game made me think about and i think this game reminded me a lot so i thought a little about it

(+1)

Thats a good thing, right?

I don't know but I think so :/
I hope so and just for speech I found a new kitten for me

Thats great! I'm a cat person so cool, whats the kitten's name?

(+1)

Death of a Pet leaves the player in a head-scratching state. After I played the game, I replayed all the random moments in my head and I grew to like it even more than while I actually played it. Most of us have experienced the death of a love one and though it was in a very gruesome way in the game - it was pretty relatable having lost my dog myself. I enjoyed the camera angles and the graphics. The dialogue IMO was pretty hilarious. I loved this game! Welcome back and I look forward to playing more of your games!

(+2)

Haha thanks and this sounds like a very good thing!

(+1)

What an emotionally draining game. I'm not entirely sure I understood the end. I liked it a lot though. Unique viewpoint. Please like or subscribe, or even comment if you like it! Thanks. Last game!

(+1)

Hey thanks a lot! I enjoyed your video!

(+1)

really nice game! the ending surprised me  is the protagonist in a loop or something??? 

(+1)

I dont know, is he?

(+2)

if somebody killed my pet i would kill the person,not even joking

(+2)

Did you play the game? 馃槄

(+1)

nope but now i will,i literally was going to install it but i had to leave to do personal stuff 

(+2)

ah okay cool you should let me know how it went!

(+1)

This is a really good game, boy that twist at the end got me. Im wondering if this guy is in some sort of infinite loop thing.

(+1)

Haha I can't tell you if he is or if he is not! I'm really glad you enjoyed it!

(+1)

This game has a good story to it and really knows how to tug on your heart strings and also manages to be very dark. I like how it starts off slow and works it's way into bigger things. It does get quite scary out of nowhere at some point. I felt like it could have used more scares and tension on the build up to the stuff later like a car shadowing you as you walk or some shady person following you from a distance with some creepy sound effects, but that's not a huge detail. Overall Good game!

(+1)

Hey! I will keep that in mind, thanks a lot!

This game is great on so many different levels. I liked how it was paced and how it actually had a story to follow, as its something that's very rare on this website in my experience. I also felt that it did a lot of effort to draw me in and make me feel a connection toward the dog which worked weirdly perfect. And btw... the game has a great plot twist! Thanks for this!

Thanks a lot!

I just finish the game is was really good, but few mirror bug and issues as well. But overall is was a very good, and story is good and 30 min to play. Great Job!

Hey! Thanks a lot! What were the bugs?

(+1)

As recommended by the dev, here's the video in the comments. It's a great game, love the subtle paranormal angle.

Haha! Thanks!

Truly heartbreaking, a 30 minutes gameplay, Take a walk around the block 9 times, survive the burglar 2 times. Wow, Overall great game!

(+1)

Haha im glad you enjoyed it!

Viewing most recent comments 1 to 40 of 53Next pageLast page